חשיפה • רשת מזון מחללת שבת פותחת תת רשת כשרה

הסניף הראשון שייפתח בימים הקרובים, ממחיש היטב את הדילמה שעשויה לעמוד בפני הרבנים. מדובר בסניף ששימש את רשת YOU בשכונת עתידים שבצפון תל אביב, ומשתרע על פני 5000 מ"ר
ישראל פריי 1 Comment on חשיפה • רשת מזון מחללת שבת פותחת תת רשת כשרה

בעוד רשת 'מגה' התחייבה על שמירת שבת, תת הרשת שנקנתה ממנה עברה לבעלות 'טיב טעם' • הסיטואציה הבלתי אפשרית חוזרת על עצמה: בעוד ימים ספורים יחנך סניף כשר, שיעמוד לצד סניף מחלל שבת – שניהם של אותו בעל שליטה

הסניף הראשון שייפתח בימים הקרובים, ממחיש היטב את הדילמה שעשויה לעמוד בפני הרבנים. מדובר בסניף ששימש את רשת YOU בשכונת עתידים שבצפון תל אביב, ומשתרע על פני 5000 מ"ר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ציבור מקדשי שביעי זכה השבוע לרגעים של נחת, כשאחד המערכות הגדולות שנוהלו למען כבודה של השבת, הסתיים בהצלחה ובקידוש שם שמיים. רשת 'מגה' – שבעליה הקודמים פתחו את עסקי המזון שברשותם בשבת בריש גלי – הודיעה על התנתקותה מהרשתות המחללות, במסגרת כינוס הנכסים, ועל התחייבותה להקפיד על שמירת השבת.

אך מסתבר כי הקריסה של רשת 'מגה' שהובילה להסרת החרם נגדה, לא מונעת את חילולי השבת בארץ, ואף לא הביאה לשינוי כהוא זה במספר החנויות הפתוחות, אלא בסך הכל הביאה לשינוי במפת האינטרסים הכלכליים של קמעונאיות המזון.

עד לא מכבר, החזיקה 'מגה' ב – 51% מרשת המזון האורגני "עדן טבע מרקט". עם קריסתה של 'מגה', אולצה החברה להיפרד מתת הרשת, שנמכרה לרשת המזון המזוהה יותר מכל עם חוסר הקפדתה על כשרות ועל פתיחת סניפיה בשבת: "טיב טעם".

אם עד כה אפשר היה להניח כי אין לצרכן הדתי והחרדי לא תהיה השלכה למהלך, מגיעים הפרסומים על תת רשת שמפתחת עדן טבע מרקט שבשליטת טיב טעם, שתיקרא MIXMARKET. ע"פ הפרסום ב'גלובס', הרשת תציע מרכול כשר, הכולל מגוון מוצרים מלא במחיר מוזל ולצידו דגש על מגוון רחב של מוצרי מזון בריאותיים ואורגניים.

הסניף הראשון שייפתח בימים הקרובים, ממחיש היטב את הדילמה שעשויה לעמוד בפני הרבנים. מדובר בסניף ששימש את רשת YOU בשכונת עתידים שבצפון תל אביב, ומשתרע על פני 5000 מ"ר. הסניף מצוי בסמיכות לקהילה חרדית גדולה המונה מאות משפחות, שהסניף עשוי להיות מקום קניות מרכזי עבורם.

הבעיה מתגלית במלוא עצמתה בסניף הנוכחי, כשמתברר שמטרים ספורים מהסניף החדש ניצב סניף גדול של "טיב טעם", כך שהמצב בו אותו בעל שליטה עשוי ליהנות מחנות אחת שפתוחה בשבת, ולצידה חנות המבקשת את אמונם של שומרי המסורת – עשויה לחזור על עצמה ביתר שאת.

אתר 'קול חי' פנה לקבל את תגובת וועדת הרבנים לענייני שבת, היא תפורסם בהמשך. גם הנסיונות לקבלת תגובה מעדן טבע מרקט – טרם צלחו.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לא מובן, זה קשור לשפע שוק או לא? מותר לקנות שם או לא?